چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

روش های اخذ اقامت ترکیه

شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴ ب.ظ

برای دریافت اقامت ترکیه روش های مختلفی وجود دارد به عنوان نثال گرفتن اقامت ترکیه با خرید ملک, سرمایه گذاری و یا تحصیل در این من سهی می کنم چند تا از اونا رو واسه شما شرح بدم تا بتونید اطلاعاتی در این موضوع اگر دوست داشتید کسب کنید .
و همین طور اطلاعات کلی راجب کشور ترکیه اینجا مطرح میشه تا با این کشور بیشتر آشنا بشید.


کشور ترکیه با جذب 30 میلیون گردشگر در سال، ششمین مقصد گردشگری در سطح جهان می باشد. موقعیت جغرافیایی مطلوب و قرار گرفتن بخشی از خاک این کشور در اروپا و بخشی در آسیا، آب و هوای متنوع و برنامه ریزی گسترده و امکانات متنوع برای جذب توریست، این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

انواع روش های اخذ اقامت ترکیه کدامند؟

مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور به روش های مختلفی امکان پذیر است و به دو روش اقامت کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود. این روش ها از نظر هزینه، مدت زمان و سرعت اخذ اقامت با هم متفاوتند.

اقامت کوتاه مدت ترکیه چیست؟
اقامت کوتاه مدت ترکیه معمولاً اقامتی یکساله است که به منظور فعالیت های مختلفی چون کار، تحصیل و گردشگری صادر می شود. در زیر، لیست روش هایی که از طریق آنها می توانید اقامت یکساله ترکیه را دریافت کنید آمده است:
1.    اقامت به منظور تحقیقات علمی
2.    راه اندازی کسب و کار و برقراری ارتباطات تجاری (اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری)
3.    اقامت توریستی یا اقامت ترکیه با اجاره خانه (به منظور مقاصد گردشگری)
4.    حضور در برنامه ها و کارگاه های آموزشی شرکت های محلی ترکیه
5.    اقامت تحصیلی یا شرکت در برنامه های بین المللی که مراکز آموزشی ترکیه برگزار می کنند
6.    اخذ اقامت به منظور استفاده از برنامه های درمانی (بشر دوستانه)
7.    اقامت از طریق یادگیری زبان ترکی
8.    شرکت در برنامه های آموزشی، تحقیقی، کارآموزی یا دوره های تخصصی از طریق سازمان های عمومی
9.    اجازه اقامت برای قربانیان قاچاق انسان
10.    اقامت ترکیه با خرید خانه (مالکیت اموال غیر منقول)
11.    اقامت ترکیه از طریق ازدواج


اقامت بلند مدت ترکیه چیست؟
برای دریافت اقامت بلند مدت و شهروندی ترکیه، باید بتوانید شرایطی که با آن اقامت موقت (یکساله) ترکیه را دریافت کرده اید، حفظ کنید و بعد از هر سال جهت تمدید مجوز اقامتتان اقدام کنید.

اقامت دائم معمولاً بعد از آنکه تمدیدهای سالانه اقامت کوتاه مدت انجام شد، قابل دریافت خواهند بود. در مجموع، اتباع خارجی برای دریافت اقامت بلند مدت ترکیه باید حداقل به مدت ۸ سال (یا ۵ سال به صورت متوالی) در ترکیه با اقامت کوتاه مدت خود زندگی کنند.

اقامت ترکیه از طریق تحصیل

کی از بهترین روش های دریافت اقامت ترکیه، تحصیل در دانشگاه های این کشور است. تحصیل در ترکیه یکی از راه های اخذ اقامت ترکیه می باشد. نظام آموزشی ترکیه از روش فرآیند بولونیا پیروی می کند. تحصیل در این کشور تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش ملی بوده و غالباً دولتی می باشد. تحصیل در این کشور از پیش دبستانی تا دانشگاه امکان پذیر است. تحصیل در دوره پیش دبستانی تا 6 سالگی، دبستان از 6 تا 14 سال به صورت اجباری و رایگان، از 14 تا 18 سال در دبیرستان و هنرستان و در انتها از 18 سال به بالا در دانشگاه امکان پذیر خواهد بود. تحصیل در ترکیه در مقطع فوق دیپلم فنی 2 ساله، لیسانس 4 ساله، فوق لیسانس 2 ساله و دکترا 3 تا 5 ساله می باشد و زیر نظر اداره آموزش عالی ترکیه (YOK) برگزار می شود.


اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه
همانطور که در مطلب خرید ملک و دریافت پاسپورت ترکیه به طور مفصل به این موضوع پرداختیم، بنابر قانون وضع‌شده در سال ۲۰۱۸ توسط دولت ترکیه ، رئیس جمهور ترکیه این امکان را برای شهروندان خارجی فراهم کرده تا با خرید ملکی با ارزش ۲۵۰ هزار دلار در ترکیه از مزایای حق شهروندی، پاسپورت و اقامت این کشور برای خود و خانواده برخوردار گردند .
پیش از تصویب قانون فعلی، متقاضیان خارجی تنها می‌توانستند از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری ۱ میلیون دلاری به این مهم دست پیدا کنند، اما بنابر تصمیم‌گیری جدید دولت ترکیه در راستای جذب سرمایه خارجی، رونق اقتصادی و پیشرفت و گسترش کشور، اکنون شهروندان خارجی می‌توانند با خرید یک یا چند ملک در ترکیه با مجموع ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا، در کمترین زمان ممکن از مزایای حق شهروندی، پاسپورت و اقامت ترکیه برخوردار شوند.


برای این‌که واجدشرایط دریافت اقامت دائمی ترکیه شوید، باید طی ۳سال گذشته از زمان درخواست اقامت هیچ کمک اجتماعی از موسسات دولتی این کشور نگرفته باشید، دارای هیچ‌گونه سوابق کیفری و جنایی نباشید و از تمکن مالی کافی برخوردار باشید

  • آتوسا عامری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی