چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

مهاجرت به ترکیه

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۰۱:۰۳ ب.ظ

شرایط اقامت در ترکیه

 

به چند طریق می توان اقامت دائم ترکیه را گرفت. روش هایی مانند اقامت توریستی ترکیه، اقامت ترکیه با خرید ملک و اقامت تحصیلی ترکیه از جمله این موارد است. افزایش تعداد متقاضی برای اقامت دانشجویی در ترکیه و همچنین افزایش متقاضیان برای اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه، گواه این است که این کشور رشد قابل ملاحظه ای از نظر مهاجر پذیری داشته است.

 

 

اقامت یکساله توریستی ترکیه

 

ترکیه یکی از کشورهایی است که ایرانیان با پاسپورت ایرانی می توانند بدون ویزا به آن وارد شوند و در هر شش ماه تا سقف 90 روز در آن به عنوان یک توریست، اقامت داشته باشند. اما برای اقامت در ترکیه به مدت بیش از 90 روز باید مراحل گرفتن اقامت توریستی ترکیه را طی کرد. اقامت بیش از این مدت نیازمند گرفتن کیملیک کارت است که در پایان، آن را بررسی می کنیم.

اقامت توریستی ترکیه همان اخذ اقامت یکساله ترکیه از طریق اجاره خانه است. زیرا در این روش باید یک خانه اجاره کنید و تا سقف یک سال می توانید در ترکیه بمانید. گفتنی است در شرایط جدیدی که این کشور در نظر گرفته است، تمدید اقامت توریستی در ترکیه پس از یک سال امکان پذیر نمی باشد و باید مدت زمان یک سال از اقامت قبلی گذشته باشد تا بتوانید دوباره درخواست ویزای توریستی یکساله ترکیه را بدهید. بنابراین حداکثر مدت زمان اقامت توریستی در ترکیه، یک سال است. هزینه اقامت توریستی ترکیه در این روش حدود 550 لیر است.

 

مهاجرت کاری ترکیه

 

مهاجرت کاری به هر کشوری می‌تواند یکی از روش های مهم و آینده‌دار باشد. همان طور که از اسم این روش مشخص است، شما باید با هدف کسب و کار وارد این کشور شوید. در نظر داشته باشید که برای مهاجرت کاری کشور ترکیه، آنچه بسیار مهم است، سابقه کار شماست. حال باید شرایطی فراهم شود که بتوانید به کار مورد نظر خود دست یابید.

افرادی که مشغول به تحصیل در ترکیه هستند، در این زمینه راحت‌تر از سایرین هستند. در نظر داشته باشید که سایت‌های کاریابی یکی از گزینه‌های بسیار عالی محسوب می‌شوند که می‌توانید رزومه خود را در آن آپلود نمایید. در هر صورت باید کارفرمایی وجود داشته باشد که بتواند دعوت نامه‌ای برای شما ارسال نماید. در دعوت نامه مشخص می‌شود که سمت شما چیست و میزان حقوق چقدر در نظر گرفته شده است. عموماً ویزای کاری، یک الی دو ساله صادر می شود و پس از این دوره شرایط کاری فرد به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشخص می‌شود که برای کشور توجیه اقتصادی به همراه داشته است یا خیر.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

 

تحصیل در ترکیه از سطح مدارس شروع می شود و تا مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ادامه دارد. تحصیل در مدارس ترکیه به زبان ترکی استانبولی است. سن تحصیل در مدارس ترکیه از ۷ سالگی شروع می شود و تا ۱۸ سالگی ادامه دارد. در کلیه مدارس دولتی کشور ترکیه تحصیل به صورت رایگان است. تحصیل در دانشگاه های ترکیه به زبان های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور را دارند باید به زبان ترکی تحصیل کنند اما در دانشگاه های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

 متقاضیان مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل باید در اولین مرحله نسبت به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. افرادی که قصد ورود به دانشگاه های ترک زبان را دارند، باید مدرکی مبنی بر گذراندن آزمون Yos ارائه نمایند. این مدرک برای دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی فعالیت دارند Sat نام دارد. امکان دریافت بورس تحصیلی نیز در ترکیه وجود دارد که با توجه به رزومه تحصیلی فرد قابل اعطا می باشد. میانگین نمرات مقاطع تحصیلی قبلی و تسلط به زبان ترکی از موارد مهم در اخذ بورس تحصیلی به حساب می آیند.

 

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

 

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج با شهروند ترکیه یکی از راه های مهاجرت به ترکیه می باشد. به این منظور متقاضیان می بایست بالای ۱۸ سال بوده و حداقل ۳ سال از زندگی مشترکشان گذشته باشد تا بتوانند درخواست اقامت دائم ترکیه از طریق ازدواج را ارائه دهند. همچنین زوجین می بایست اثبات کنند که با هم زندگی کرده اند و تمکن مالی برای زندگی مشترک را دارند، مساله امنیتی نداشته باشند و حداقل مسکن مورد نیاز برای زندگی مشترک را دارا باشند. در صورت اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج پس از ۵ سال امکان درخواست شهروندی و پاسپورت ترکیه امکان پذیر می باشد.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

 

شرایط کار در ترکیه چندان فراهم نیست. آمار بالای بیکاری و ضرورت تسلط به زبان ترکی استانبولی از جمله مواردی است که باعث می‌شود این کار دشوارتر انجام شود. با این حال بسیاری از ایرانیان، به ویژه آذری‌زبان‌ها، به راحتی می‌توانند به زبان ترکی استانبولی مسلط شوند. این نزدیکی فرهنگی باعث شده ترکیه مقصد ساده‌ای برای مهاجرت کاری بسیاری از ایرانیان در نظر گرفته شود.

دریافت اقامت کاری به این صورت است که متقاضی ابتدا با یک کارفرمای ترک به توافق رسیده و در این کشور کاری پیدا می‌کند. بعد از این مرحله لازم است که متقاضی از وزارت کار و رفاه اجتماعی این کشور مجوز کار دریافت کند. این مجوز با ارائه مدارک از سوی کارفرما، از سوی وزارت کار به متقاضی ارائه می‌شود. اقامتی که از این طریق ارائه می‌شود اقامت موقت یک ساله است. با این وجود در صورت تمدید قرارداد متقاضی، این اقامت تمدید شده و می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود.

از آنجا که این کشور از نظر اقتصادی و آمار بیکاری اوضاع چندان مساعدی ندارد این روش مهاجرت به ترکیه مشکلات و سختی‌های خاص خودش را دارد. با این حال با در نظر گرفتن شباهت‌های فرهنگی می‌توان گفت این مهاجرت برای عده‌ای از شهروندان ایرانی جذابیت زیادی دارد.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

 

بیشتر کشورهای دنیا به شهروندان خود اجازه می‌دهند که برای همسر خارجی خود اقامت کشور را دریافت کنند. ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورها این شرایط را مهیا می‌کند. برای این نوع مهاجرت کافی است متقاضی مدارک ازدواج را ارائه داده و ثابت کند که ازدواج او صوری نیست.

متقاضیانی که از طریق ازدواج برای دریافت اقامت این کشور اقدام می‌کنند، یک اقامت موقت ۳ تا ۵ ساله دریافت می‌کنند. در صورتی که ازدواج آنها در این مدت معتبر باقی بماند، پس از این اقامت موقت، متقاضیان می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. این روش یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت آن است. برای این کار متقاضی تنها باید ثابت کند که هدف از ازدواج نه دریافت اقامت، که زندگی مشترک است.

برای این منظور روش‌های راستی‌آزمایی مختلفی وجود دارد. به هر حال در صورتی که قصد ازدواج با یک شهروند ترکیه و مهاجرت به ترکیه برای زندگی مشترک را دارید، بخت زیادی برای دریافت اقامت این کشور خواهید داشت. همچنین در صورتی که در طول اقامت خود در این کشور بچه‌‌دار شوید، فرزند شما نیز اقامت و پاسپورت کشور ترکیه را دریافت می‌کند.

اما به هر حال بهتر است در نظر داشته باشید که در کشور ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، ازدواج صوری برای دریافت اقامت جرم محسوب می‌شود. برای همین در صورت آشکار شدن این موضوع، متقاضیان با جریمه‌ها و حتی محکومیت‌های زندان مواجه خواهند شد.

 

مهاجرت افراد مشهور به ترکیه

 

ترکیه شرایط ویژه‌ای برای ارائه اقامت به افراد مشهور و متقاضیانی که رزومه‌ بین‌المللی مناسبی دارند ارائه می‌دهد. اگر در رشته تحصیلی خود از جمله استعدادهای بین‌المللی محسوب می‌شوید که در آزمون‌های بین‌المللی رتبه  آورده‌اید، یا ورزشکاری هستید که در صحنه‌های جهانی خودی نشان داده‌اید، یا فیلم‌سازی هستید که در جشنواره‌های بین‌المللی جوایزی دریافت کرده‌اید، به راحتی می‌توانید برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید.

همچنین افرادی که رزومه‌ کاری بین‌المللی مناسبی دارند، و در زمینه شغلی خود در جهان شناخته شده هستند، اعم از تاجر و برنامه‌نویس و مدیر پروژه نیز می‌توانند با ارائه مدارک و رزومه خود اقامت ترکیه را دریافت کنند.

 

  • آتوسا عامری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی