چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

مهاجرت به کانادا

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷ ب.ظ

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

 

یکی از رایج ترین سوالاتی که در پروسه مهاجرت با آن مواجه می شویم این است که “برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟” پاسخ این سوال بستگی به روشی دارد که برای مهاجرت به کانادا انتخاب می کنید. برای هر روش، شرایط متفاوتی باید داشته باشید، در نتیجه اولویت ها و قدم هایی که باید بردارید هم متفاوت است. بنابراین باید از تحقیق و بررسی درباره روش های مهاجرتی موجود و انتخاب بهترین روش مهاجرت متناسب با شرایط خودتان شروع کنید. در مرحله بعد اقدام به فراهم کردن شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت نمایید.

مهاجرت یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی است که نمی توان بدون اطلاعات کافی و بررسی همه جوانب قدم در این راه گذاشت. برای مهاجرت به کانادا لازم است تا ضمن شناخت و آشنایی کلی با کشور کانادا، وضعیت اقتصادی و فرهنگی، بازار کار، قوانین و مقررات، سیستم بیمه و بهداشت و درمان و آب و هوا بخصوص با توجه به سرمای شدید در این کشور که برای بسیاری از ایرانیان چندان آسان نیست، اطلاعاتی را جهت اقدام به مهاجرت کسب کنید.

 

روش‌ های مهاجرت به کانادا

 

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. به عنوان مثال یکی از روش‌های بسیار مهم مهاجرت به کانادا با هدف سرمایه‌گذاری است. این موضوع را به طور دقیق برای بار اول در این بخش بررسی می‌کنیم در نظر داشته باشید که به طور کلی افرادی که قصد سرمایه‌گذاری خرید ملک، ثبت شرکت و همینطور کار و کارآفرینی را دارند استان کبک را انتخاب می‌کنند در بخش‌های بعد توضیح داده می‌شود که چرا استان کبک یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شود. در این استان پتانسیل سرمایه‌گذاری بسیار زیاد وجود دارد.

از دیگر روش‌های مهاجرت به کانادا می‌تواند کارآفرینی استانی باشد. استفاده از واژه استانی در این بخش عمدأ آمده است تا متوجه شوید هر یک از استان‌های این کشور شرایط مربوط به خود را برای کارآفرینی دارند و شرایط هرگز یکسان نخواهد بود. این گزینه مخصوص افرادی است که دارای تجربیات مدیریتی بسیار عالی در بخش‌های تجاری و همینطور کشاورزی هستند.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص از دیگر روش‌های موجود است که البته در لیست مهاجرت‌های کاری قرار می‌گیرد. در این روش آنچه اهمیت دارد تخصص فرد و همینطور سواد وی است.

ویزای تحصیلی و دانشجویی از دیگر روش‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود که در لیست روش‌های سریع قرار می‌گیرد. اقامت در این روش موقتی است و مربوط به طول تحصیل افراد خواهد بود.

در صورت همراهی والدین ریسک پذیرش ویزا تا 100 درصد افزایش پیدا می‌کند و بهتر است بچه‌ها 12 سال به بالا باشند که مشکل حضانت نداشته باشند یعنی در دوران دبستان فقط در صورت داشتن اقوام درجه یک در کانادا می‌توان اقدام کرد.

 

اقامت کانادا از طریق تحصیل

 

برخی از افراد ممکن است تحصیل را ساده ترین راه مهاجرت به کانادا بدانند. تحصیل در کانادا در مقاطع مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. تحصیل در مدارس کانادا به صورت شبانه روزی است و از 15.000 تا 50.000 دلار کانادا در سال هزینه در بر خواهد داشت. از جمله مدارس بین المللی کانادا می توان به بادول، پتیسن، کالج بریمار و کالج تامسون ریور اشاره نمود. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا داشتن مدرک دیپلم 12 ساله به همراه مدرک آیلتس حداقل با نمره 6 و تمکن مالی لازم نیاز خواهد بود.

دانشجویانی که سطح زبان آنها مناسب نیست نیز می توانند در کالج های کانادایی دوره زبان را بگذرانند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا 3 تا 4 سال به طول می انجامد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا نیز نیاز به داشتن مدرک لیسانس، مدرک آیلتس بالای 6.5 به همراه گپ تحصیلی پایین و سن مناسب می باشد. فارغ التحصیلان این مقطع می توانند با کار پس از تحصیل در کانادا اقامت کاری این کشور را اخذ نمایند.

 

 

تحصیل در مقطع دکتری در کانادا نیازمند داشتن سوپروایزر یا استاد راهنما دارد. استاد راهنما به دانشجویی که دارای رزومه علمی قوی، نمره زبان بالا، مقالات علمی بین المللی و سن مناسب به همراه انگیزه کافی داشته باشد پذیرش دکتری در دانشگاه محل خدمتشان اعطا می نمایند. دانشجویان در این مقطع می توانند از طریق کار پژوهشی در دانشگاه، بخش زیادی از هزینه های خود را تامین نمایند. همچنین افرادی که دارای رزومه علمی و تحقیقاتی و زبان قوی هستند می توانند بورسیه تحصیلی کانادا را به دو صورت اسکولارشیپ و فاند دریافت نمایند. این بورسیه ها دولتی و دانشگاهی هستند.

کشور کانادا یکی از برترین مراکز علم و دانش دنیا می باشد که هر ساله بالغ بر 130.000 تا 150.000 نفر دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. سطح علمی بالای دانشگاه ها هزینه های معقول و امکان گرفتن اقامت دائم کشور کانادا، ویزای تحصیلی را به یکی از پر متقاضی ترین راه های مهاجرت به کانادا  قرار داده است. در ابتدا شما باید رشته مورد نظر خود برای تحصیل را انتخاب کنید و پس از آن به انتخاب دانشگاه و یا شهر مورد نظر خود بپردازید. برای اقدام کردن برای پذیرش در دانشگاه های کانادا شما باید به تناسب مقطع تحصیلی خود مدرک زبان انگلیسی  TOEFLیا  IELTS به دانشگاه ارائه کنید. پس از بررسی شرایط اولیه شما دانشگاه برای شما یک نامه پذیرش تحصیلی صادر می کند که در آن هزینه های تحصیل شما نیز اشاره می شود.

 

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

 

یکی دیگر از شرایط مهاجرت به کانادا 2020 از طریق ویزای توریستی کانادا است. این افراد می‌توانند ویزای توریستی را به ویزای تحصیلی و یا اقامت دائمی تبدیل کنند. برای اخذ ویزای توریستی می‌بایست مدارکی مانند:

    پاسپورت
    مدارک تمکین مالی
    تکمیل فرم‌های ویزا
    پرداخت هزینه ویزای توریستی
    مدارک تمکین مالی
    دعوتنامه از سازمان و یا فردی در کانادا
    را ارائه داد. ویزای توریستی کانادا به دو صورت ویزای تک ورود و ویزای مولتیپل است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند.

 

  • آتوسا عامری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی