چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

مهاجرت به آلمان

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷ ق.ظ

مهاجرت به آلمان و شرایط عمومی آن


کشور آلمان که با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان معرفی می شود، در قاره اروپا واقع شده است و از صنعتی ترین کشورهای جهان می باشد. آلمان همچنین ثروتمندترین کشور اروپایی می باشد. این کشور از 16 ایالت تشکیل شده است که در برخی از مسائل می توانند به صورت مستقل عمل کنند. آلمان عضو سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بیان گذاران اتحادیه اروپا نیز می باشد.

با توجه به اینکه این کشور چهارمین کشور قدرتمند صنعتی است، کارخانه جات و کمپانی های بزرگی در آلمان مستقر هستند و باعث به وجود آمدن فرصت شغلی فراوان در این کشور شده اند. کشور آلمان در سال های اخیر با کمبود نیروی کار مواجه بوده است و  برای تامین نیروی مورد نیاز خود اقدام به جذب مهاجرین از سراسر جهان نموده است. بنابراین برنامه های مهاجرتی و شرایط ویژه برای جذب مهاجرین در نظر گرفته شده است.

سیستم آموزشی شناخته شده در سطح دنیا و دانشگاه های رایگان نیز دلیل دیگری برای مهاجرین است که این کشور صنعتی را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب نمایند. از این رو هر ساله مهاجرین زیادی اقدام به اخذ اقامت آلمان می نمایند که در این بین ایرانیان زیادی نیز کشور آلمان را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب می کنند.

 

شرایط سنی مهاجرت به آلمان


شرایط سنی مهاجرت به آلمان نیز یکی از مسائلی است که ممکن است ذهن متقاضیان مهاجرت به این کشور را به خود مشغول کرده باشد. طبیعتا شرایط سنی در هر روش مهاجرت به آلمان متفاوت است. برای مثال شرایط سنی برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل حداکثر به اندازه 4 الی 5 سال پس از فارغ التحصیلی در مقطع قبلی است. بعنوان مثال شما اگر دیپلم دارید، حداکثر تا سن 22 تا 23 سالگی می توانید جهت تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی اقدام کنید. یا اگر مدرک کارشناسی خود را از ایران گرفته اید، تا 28 الی 29 سالگی حداکثر می توانید بمنظور اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایید.


شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق کار هم 41 تا 42 سالگی است. به این معنی که اگر زیر 40 سال باشید شانس شما جهت اخذ ویزای کار آلمان بیشتر است.


شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری نیز محدودیتی ندارد. بعنوان مثال متقاضی تا 60 سال هم که باشد، هیچ منعی برای وی در خصوص سرمایه گذاری در آلمان وجود ندارد.


شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج نیز حداقل 18 سال است. یعنی متقاضی ازدواج با یک شهروند آلمانی حداقل باید 18 سال داشته باشد تا با درخواست وی مبنی بر اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج موافقت شود.

 

مهاجرت به آلمان از طریق کار ( ویزای کار آلمان )


یکی از روش های بسیار عالی برای مهاجرت به آلمان مهاجرت کاری یا کاریابی در آلمان است. دراین روش شما زمانی که در ایران (یا کشور مبدا دیگری) هستید به دنبال یک کار مرتبط با مدرک و مهارت خود می پردازید و در صورت گرفتن پیشنهاد کار (Job Offer) می توانید به این کشور مهاجرت کنید.


مهاجرت به آلمان از طریق کاریابی نیازمند شرایط متعدد و سخت گیرانه ای است اما اگر این شرایط را داشته باشید به راحتی میتوانید اقامت خود را در آلمان تثبیت کنید.


شرایط کلی این روش شامل سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، مدرک و مهارت زبان می باشند. این شرایط بسته به نوع کار ممکن است تغییرات جزیی داشته باشند اما معمولا تمامی شرایط فوق برای مهاجرت در ارزیابی موثر خواهند بود.


به طور میانگین شرایط عمومی مهاجرت کاری به آلمان به شرح زیر می باشند:


•    سن زیر 40 سال
•    مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در یکی از رشته های مورد نیاز کشور آلمان
•    مدرک زبان آلمانی حداقل B1 (و یا آیلتس در حد یا بالاتر از 6 برای رشته های خاص)
•    داشتن حداقل دو سال سابقه کار که حتما مرتبط با رشته تحصیلی باشد
مراحل کلی مهاجرت کاری به آلمان به شرح زیر می باشد:
•    جستجوی موقعیت شغلی در کشور آلمان
•    ارسال رزومه برای کارفرما
•    جلسات مصاحبه متعدد با کارفرما، در صورتیکه کارفرما روزمه شما را بپسندد.
•    اخذ قرارداد کاری
•    اخذ ویزا
•    شروع کار در کشور آلمان

 

قدامات پیش از مهاجرت به آلمان

 

•    از مشورت با افراد متخصص و ماهر در این زمینه غافل نشوید.
•    مطمئن شوید که بهترین روش مهاجرت را برای خود انتخاب کرده اید
•    مدارک خود را دقیقا بر اساس لیستی که به شما ارائه می شود تهیه کنید(حتی ترتیب روی هم گذاشتن مدارک در روز مصاحبه سفارت آلمان مهم است).
•    آلمانی ها روی مرتب و تمیز بودن مدارک بسیار حساس هستند، از تا کردن، منگنه کردن و کثیف کردن مدارک خود داری کنید).
•    در زمان های مقرر برای ارسال و یا انجام کار ها که توسط سفارت به شما اعلام می شود اقدام کنید در غیر اینصورت ممکن است زمان بررسی پرونده شما بسیار طولانی و یا حتی ریجکت شود.
•    سعی در یادگیری زبان آلمانی داشته باشید حتی اگر نوع مهاجرت شما نیاز به زبان آلمانی نداشته باشد، توجه کنید که برای زندگی و تعامل در جامعه به زبان آلمانی نیاز خواهید داشت.

 

 

  • آتوسا عامری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی