چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

مهاجرت به دانمارک

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶ ب.ظ

مهاجرت به دانمارک و معرفی کشور دانمارک

 

 کشور دانمارک در شمال اروپا واقع شده است. این کشور تنها با آلمان دارای مرز خشکی می باشد. همچنین پلی دریایی به نام پل اورسوند، دانمارک را به سوئد متصل می‌کند. شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک می باشد. جمعیت دانمارک در حدود ۵٫۵ میلیون نفر است که ۸٫۵٪ مردم آن مهاجرانی هستند که بیشتر از کشورهای جنوب آسیا و خاورمیانه به دانمارک آمده‌اند. با وجود اینکه این کشور از سال ۱۹۷۳ عضو اتحادیه اروپا است اما واحد پولی خود را همچنان حفظ نموده و عضو کشورهای حوزه واحد پولی یورو نمی باشد. واحد پول این کشور کرون دانمارک است. زبان رسمی کشور، زبان دانمارکی است و اکثریت مردم این کشور ( ۸۰٫۴ درصد) مسیحی می باشند.

 


کشور دانمارک علی رغم داشتن سیستم پادشاهی دارای دولت رفاه‌ بوده و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. همچنین از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار داشته و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان «شاد‌ترین» مردم جهان اعلام می‌شوند. این کشور به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان به شمار می‌آید.


کشور دانمارک دارای آب و هوای چهار فصل بوده که متوسط دمای هوا در زمستان و ماه فوریه که سردترین ماه در این کشور می باشد در حدود صفر درجه سانتی گراد بوده و در تابستان و ماه اگوست که گرمترین ماه در این کشور می باشد دمای هوا در حدود ۱۵٫۷ درجه سانتی گراد متغیر می باشد.


پرآوازه‌ترین نویسنده دانمارکی در سطح جهان هانس کریستین آندرسن خالق کتاب جوجه اردک زشت می‌باشد.
آشپزی دانمارکی مانند سایر کشورهای شمال اروپا عمدتاً شامل گوشت قرمز و ماهی است. این امر ناشی از جغرافیای کشور و زمستان‌های سرد و طولانی آن است.


در دانمارک مزاح در روابط مردمی نقش بسزایی دارد. افراد می‌توانند چیزهایی به یکدیگر بگویند که به گوش شنونده ناخوشایند است و به راحتی باعث ترس و وحشت یک فرد جدید می‌شود؛ ولی اغلب نشانه رفاقت و احترام متقابل است.
دانمارک یکی از کشورهایی است که در جهان دارای بیشترین تعداد دوچرخه‌سوار می‌باشد. در ساعات شلوغی ترافیک شهر، تعداد زیادی دوچرخه سوار در راه منزل یا محل کار مشاهده می شود.


در تقسیمات کشوری، خاک اصلی کشور دانمارک به پنج استان تقسیم شده است. استان‌های دانمارک عبارتند از هوودستادن، نوردیولند، میدیولند، شیلند، وسیددانمارک. گرینلند و جزایر فارو نیز دو قلمرو برون‌مرزی و خودگردان دانمارک به شمار می‌آیند.

 

تحصیل از روش های مهاجرت به دانمارک

 

بیشتر کارفرمایان ترجیح می دهند قبل از بستن قرارداد کاری حتما آن شخص را ارزیابی نموده و این یعنی که اتباع ایرانی اگر بتوانند 1 بار به اروپا برسند راحت تر می توانند این پیشنهاد کاری را بدست آورند، با این هدف بسیاری از متقاضیان مهاجرت به دانمارک سعی بر آن دارند با اخذ پذیرش از دانشگاه ها و تحصیل در دانمارک این کشور راحت تر وارد دانمارک شوند و سپس جهت اخذ ویزای کاری اقدام نمایند.

حال اگر اشخاص قصد تحصیل در دانشگاه های دانمارک را دارند به عنوان یک دانشجوی بین المللی می بایست شهریه پرداخت نمائید و این در حالی است که تحصیل در دانمارک برای اتباع اتحادیه اروپا رایگان هست، دانشجویان ایرانی (بین المللی) بنا به مقاطع تحصیلی و نوع دانشگاه بین 6000€ الی 16000€ (یورو) سالیانه شهریه پرداخت کنند، دانشجویان طبق قوانین اداره مهاجرت دانمارک می توانند بعد از تحصیل در دانمارک اگر دلیلی برای ماندن داشته باشند اقامت خود را تمدید نمایند که در مورد شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در دانمارک بهترین حالت پیدا کردن یک شغل باشد که اقامت را پس از چند سال کار کردن به اقامت دائم تبدیل می نماید.

 

مهاجرت از طریق ازدواج به دانمارک

 

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج یکی از راه های اخذ اقامت برای زوجین محسوب می گردد که در این نوشتار به این موضوع نیز پرداخته می شود. طبق قوانین این کشور، هر شهروند دانمارکی اعم از زن یا مرد از طریق ازدواج با یکی از اتباع کشورهای خارجی نیز می توانند اقامت این کشور را برای شریک زندگی خود اخذ کند. بدیهی می باشد که در این مورد ارائه یکسری از مدارک دال بر ازدواج حائز اهمیت است. از جمله مهمترین مدارک در همین باب ارائه شناسنامه و مدارکی دال بر واقعی بودن رابطه می باشد که می بایست ارائه گردد. قابلیت تامین هزینه ها و محل اقامت توسط شهروند دانمارکی در خصوص الحاق برای همسر خود از سایر موارد حائز اهمیت می باشد که می بایست در نظر گرفته شود.

 

مهاجرت از طریق پناهندگی به دانمارک

 

مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی از سایر راه های اخذ اقامت و تابعیت محسوب می گردد که به دلیل عدم آگاهی افراد از این روند و اطلاعات تکمیلی مورد توجه نیز قرار گرفته است. این روش شاید غیرقابل توصیه ترین روش مهاجرتی باشد. این روش اصولا برای موارد خاصی تعبیه شده و به عنوان آخرین راهکار در نظر گرفته شده است. مهاجرت از طریق پناهندگی همراه با خطرات و ضررهای مالی و جانی می باشد که قابل محاسبه نیست و بدین جهت، روش پناهندگی به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

 

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری

 

کشور دانمارک با داشتن یکی از مدرنترین تکنولوژی های مربوط به کشاورزی و سیستم حکومتی دموکراتیک و اقتصاد باز، همیشه یکی از کشورهای جذاب برای سرمایه گذاران به ویژه در بخش کشاورزی بوده است. این کشور حوزه اسکاندیناوی موفق شده یکی از بزرگترین حجم سرمایه گذاری در زمینه تولیدات دارویی در جهان را به خود جلب کند، همچنین دانمارک دارای بزرگترین صنعت حمل و نقل دریایی در جهان است و سرمایه های زیادی را در زمینه انرژی های تجدید شونده جلب کرده است. در کل، سرمایه گذاری در کشور دانمارک از 3 طریق خرید املاک مسکونی، تجاری و آغاز کسب و کار و اوراق قرضه نیز صورت می گیرد.

 

  • آتوسا عامری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی