چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

چگونه به اروپا مهاجرت کنیم؟

سعی می کنم تو این بلاگ مطالبی رو برای گرفتن اقامت ترکیه به اشتراک بذارم

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است


شهر آکسارای در نزدیکی قونیه (کونیا) قرار دارد که در سال 1470 به دست ایشاک پاشا، تحت حاکمیت عثمانی قرار گرفت. پس از فتح استانبول، بخش عمده ای از جمعیت این شهر جهت سکونت در استانبول به آن شهر کوچانده شدند و محل سکونت آنها در استانبول آکسارای نام گرفت. 

آکسارای در بخش قدیمی استانبول و در نزدیکی مراکز تاریخی این شهرهمچون میدان سلطان احمد، مسجد معروف ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد قرار دارد. آکسارای بخشی از منطقه ی فاتیح می باشد. محله ی آکسارای توسط افرادی که در قرن 15 میلادی توسط سلطان محمد دوم تبعید شدند، ساخته شده است. این منطقه همچنین در همسایگی امین اونو و در نزدیکی مسجد والیده سلطان قرار دارد.معنای لغوی آکسارای، قصر سفید می باشد. این محله به پاتوق ایرانیان شهرت دارد. 

آکسارای یکی از مشهورترین بخشهای استانبول است که در تقاطع جاده های وطن و ملت در فاتح قرار گرفته است. آکسارای در میان بخشهای اون کاپانی، فاتیح، لاله لی، فیندیک زاده و یئنی کاپی قرار گرفته است. در تقسیمات اداری این محله تا سال 2009 با نام چاکیرآغا شناخته می شد.

آکسارای از یک سو در تقاطع تراموای شهری و مترو قرار دارد و از سوی دیگر نزدیکی به اسکله یئنی کاپی وقرار گرفتن در میان منطقه های توپ کاپی ، تاکسیم و بئشیکتاش در سفرهای شهری به این منطقه مرکزیت خاصی داده است. 

مسجد والده سلطان یک مکان تاریخی و جذاب می باشد که در میدان آکسارای قرار گرفته و به عنوان یک مجموعه با یک چشمه، کتابخانه و مقبره ی والده سلطان شناخته می شود. در زمان ساخت آن جشن بزرگی با حضور علما ی دین و معلمان برگزار شد و والیده سلطان از پنجره ی خانه ای مشرف به آن، این منظره را تماشا می کرد. با احداث روگذر و بازار زیرزمینی در سال 1974 مسجد و چشمه در زیر سطح جاده قرار گرفتند.   

دبیرستان پرتوینال آکسارای از آثار تاریخی این منطقه به شمار می آید. این مدرسه در ابتدا به نام مکتب محمودیه شناخته می شد. این مدرسه به همراه مسجد والده سلطان و توسط او تاسیس شد. این مدرسه پس ازاینکه در آتش سوزی سال1911 طعمه ی حریق شد ، در سال 1930 بازسازی گردید و شکل امروزی خود را به دست آورد.  

آکسارای با مراکز خرید و هتلهای فراوانش دارای ظاهری مدرن بوده، دارای تجارت فعالی با رومانی و روسیه می باشد. بیمارستانهای موجود در منطقه ی فیندیک زاده به این منطقه از لحاظ سلامت و پزشکی نیز اهمیت بسیاری داده است. خط یک متروی آکسارای از یئنی کاپی به فرودگاه بین المللی آتاتورک در یئشیل کوی می رود. نزدیک ترین فرودگاه به این منطقه با 32 کیلومترفاصله، فرودگاه استانبول می باشد. 

هتل های معروف آکسارای ؛هتل دلتا استانبول، هتل آمتیست، هتل گراند اونال، هتل مارمارا پلاس، هتل رویال استانبول، هتل گراند دورمز، هتل افسس استانبول، هتل استانبول ترند و ... می باشند.


مراکز خرید برتر آکسارای؛ Mrb Group  فروشنده ی لباس زنانه،  Ayakkabingo کفش فروشی، فروشگاه لباس مردانه Ferraro &Veli Yasar، مرکز خرید و کفش فروشی Naneciler، فروشگاه لباس زنانه Donarosa Fashion، جواهری تاشچی علی بابا، جاندوغان تکستیل، فروشگاه کفش یاووزلار آیاککابی، مرکز خرید چیفت چوراب، لوازم کادویی انگین سوس، خشکبار آنتیک کورویئمیش و ... هستند.

قیمت خرید خانه در آکسارای استانبول

در محله ی آکسارای در بخش فاتیح استانبول شما می توانید خانه های مناسبی برای خرید یا کرایه پیدا کنید. آپارتمانها در این محله از استانبول با توجه به متراژ و طبقه ای که در آن قرار دارند و چند اتاقه بودن تفاوتهایی دارد. شما می توانید آپارتمانهایی با متراژ پایین در طبقات بالاتر با قیمت پایین تر بخرید؛ مثلا یک واحد آپارتمانی در طبقه ی دوم و با متراژ80 متر مربع به قیمت 349000 لیره خریداری می شود و یک واحد آپارتمانی با یک اتاق خواب در طبقه دوم به قیمت 160.000 لیره خریداری می شود.

آپارتمانهایی با متراژ بیشتر و در طبقات پایین تر آپارتمانها گرانتر فروخته می شوند. مثلا یک واحد آپارتمانی با120 مترمربع متراژ و سه خوابه در طبقه ی اول 570.000 لیره و یک واحد آپارتمانی با 95 مترمربع در طبقه ی همکف و سه خوابه به قیمت 450.000 لیره فروخته می شود.

ایرانیانی که مایل به سرمایه گذاری در ترکیه بوسیله ی خرید خانه می باشند، می توانند خانه های ارزشمندتری نیز بیایند، مثلا یک آپارتمان سه خوابه در طبقه ی اول با قیمت 1.250.000 لیره می تواند گزینه ی مناسبی باشد. 

واحدهای آپارتمانی برای کرایه نیز با توجه به محل و متراژشان قیمتهای متفاوتی دارند. 

  • واحد آپارتمانی در طبقه 13، 75 متر مربع1+2 ، با کرایه ی 1.700 لیره 
  • واحد آپارتمانی 1+2، 85 مترمربع ، 2.400 لیره
  • واحد آپارتمانی 1+1 ، 85 مترمربع ، 2.500 لیره
  • واحد آپارتمانی 65 متر مربع مبله 0+1،  2.000 لیره
  • آپارتمان مبله 120 متر مربع 1+2، با کرایه ی  3.500 لیره
  • آپارتمان 1+2 مبله 110 متر مربع، 4.000 لیره
  • واحد آپارتمانی 4+3، 250 متر مربع،  6.000 لیره

این مطلب اولین بار در سایت زیر به اشتراک گذاشته شده است :

https://www.aloapply.com/price-purchase-house-in-istanbul-in-year-2020/

  • آتوسا عامری